LABORATORUL SOCIETAL prezinta proiectul ‘’CARAVANA TINERACTIV”

Societal aduce sub reflectoare proiectul „CARAVANA TINERACTIV – teatru social interactiv cu si pentru elevii din liceele nemtene” si-l promoveaza pentru eforturile organizatorilor, Asociatia de Sprijin Comunitar ACS, de a-l transforma intr-o buna practica de Responsabilitate Sociala.

Teatrul forum este una dintre metodele de educatie non-formala care contribuie direct la dezvoltarea personala a tinerilor si la constientizarea rolului de cetateni activi pe care trebuie sa il joace in societate.

Aceasta concluzie a fost confirmata prin proiectul Caravana Tineractiv. Zece elevi aflati intr-o situatie defavorizata, provenind de la Liceul Tehnologic Dimitrie Leonida din Piatra-Neamt, au luat atitudine printr-o piesa de teatru forum impotriva unei probleme cu care se confrunta multi tineri din intreaga tara: saracia si discriminarea.

Piesa, intitulata ’’Saracia nu e la moda’’, a avut 11 reprezentatii in judetul Neamt (in orasele Piatra-Neamt, Bicaz, Roman si Targu Neamt) si a adunat un public total de peste 1.000 de liceeni. Urmariti povestea in imagini a Caravanei!

” Caravana Tineractiv” a beneficiat de sprijinul financiar al programului Tineret in Actiune, actiunea 1.2 – Initiative ale tinerilor si a durat 9 luni (01.08.2012 – 01.04.2013).

 

Responsabilitatea sociala in proiect

Echipa proiectul „Caravana Tineractiv” si-a asumat o serie de masuri de Responsabilitate Sociala, care pot fi consultate in Raportul final. Iata cateva dintre cele mai relevante:

 

  • conditii de lucru decente pentru tinerii voluntari implicati in piesa de teatru forum, prin asigurarea meselor in cadrul activitatilor si prin stabilirea flexibila a programului de repetitii;
  • performantele si eforturile echipei de proiect au fost recunoscute in fata publicul larg la piesele de teatru, prin diplomele de merit si prin mentionarile si multumirile constante pe pagina Facebook a proiectului;
  • principiul „redu, reutilizeaza, recicleaza” a fost unul de capatai in organizarea caravanei. Astfel, s-au achizitionat toate materialele in sistem en gros, deseurilor au fost transformate in decoruri, vesela reutilizabila a inlocuit plasticul de unica folosinta, iar echipamentele necesare in proiect au fost inchiriate sau imprumutate de la prieteni, pentru a nu irosi resursele;
  • impactul caravanei a fost evaluat in parte: asupra celor zece tineri implicati, publicului larg, parintilor, cadrelor didactice si altor stakeholderi. S-au realizat interviuri post-festum, s-au organizat jocuri de tipul “blob tree” si s-a organizat o intalnire finala de evaluare cu toti stakeholderii proiectului;
  • drepturile de proprietate intelectuala asupra fotografiilor si materialelor video au fost recunoscute prin specificarea numelor autorilor, iar meritele echipei care a realizat scenariul piesei ’’Saracia nu e la moda’’ au fost recunoaste public;
  • coordonarea cu alte initiative si actori nationali, in special cu asociatiile care promoveaza teatrul forum in Romania, precum A.C.T.O.R (Asociatia Culturala pentru Teatru si Origami din Romania)

 

Motivatia echipei

Instrumentele de responsabilitate sociala testate in Laboratorul Societal au eficientizat eforturile echipei ACS in realizarea proiectului si, ulterior, au devenit un mod de management al organizatiei.

’Cele mai multe din activităţile incluse în planul de responsabilitate socială au decurs în mod logic din implementarea proiectului, iar elementele de noutate (codul etic, disclaimerele privind drepturile de reproducere sau procesarea datelor personale, comunicarea către serviciile publice de Pompieri şi Ambulanţă, utilizarea post-iturilor de avertizare asupra consumului excesiv de resurse: apă, energie, etc.) nu numai că s-au dovedit extrem de utile, dar au devenit instrumente de lucru eficiente în implementarea tuturor proiectelor asociaţiei noastre, aducând un plus de valoare şi profesionalism prin abordarea integrată a indicatorilor societali’’, ne-a spus Loredana Dinu, coordonatoarea proiectului.

 

Sustinatori:

Campania ‘’Laboratorul de Responsabilitate Sociala” se bucura de sustinerea unor parteneri media apropiati, precum: Romaniapozitiva.ro, Alternativ.ro, Carturesti.ro si StiriONG.ro.

 

Despre campanie

‘’Laboratorul de Responsabilitate Sociala” este un demers de testare a metodei de responsabilitate sociala in cadrul a 19 proiecte-pilot, dezvoltata prin proiectul Societal.

Comments are closed.