Eşti profesor sau formator şi ai experienţă specifică în educaţia adulţilor? Atunci ajută-ne să definim profilul unui profesionist în educaţia adulţilor din sistemul penitenciar răspunzând la chestionarul realizat de echipa proiectului EIS-ALP – European Induction Support for Adult Learning Professionals to the Correctional Criminal Justice System.
Prin acest chestionar, echipa proiectului îşi propune să valideze profilul european de competențe-cheie pentru profesioniștii în educația adulților care lucrează în sistemul penitenciar, conturat în urma unei cercetări calitative.
Cercetarea s-a realizat în 5 ţări europene (România, Malta, Slovenia, Marea Britanie, Portugalia) şi a constat într-o analiză cu privire la atribuțiile, sarcinile, responsabilitățile, rolurile și mediile de lucru aferente locului de muncă și identificarea cunoștințelor relevante, aptitudinilor și atitudinilor necesare profesioniștilor în educația adulților din sistemul penitenciar al fiecărei ţări.
Pe baza datelor analizate, a fost identificat un model de competențe cuprinzând 13 domenii de competențe, structurat în trei categorii principale:
generice – caracteristici personale, de comunicare și lucru în echipă, persoane în continuă formare în mod autonom, domeniul didactic și metodologic, motivarea cursanților, evaluarea și gestionarea procesului de învățare, bun facilitator al procesului de învățare;
specifice – reprezentare și colaborare inter-instituțională, management al grupurilor din penitenciare, legislația și reglementările din penitenciare, gestionarea cursanților adulți cu nevoi speciale de învățare, înțelegerea specificului unui mediu din penitenciare;
suportive – competențe aferente.
Profilul detaliat al profesionistului din educaţia adulţilor în sistemul penitenciar şi detaliile despre modul de desfăşurare a cercetării poate fi consultat integral în raportul de cercetare.
Proiectul EIS ALP – „European Induction Support for Adult Learning Professionals to the Correctional Criminal Justice System” este finantat prin programul Grundtvig „Parteneriate pentru Invatare” si se deruleaza in perioada Octombrie 2013- Septembrie 2015. Partenerii proiectului sunt: CPIP (Centrul Pentru Promovarea Invatarii Permanente), CFSO – Penitenciarul Arad, REPER21, EPEA (European Prison Education Association, Malta), CCF (Corradino Correctional Facility, Malta), Qualify Just (IT Solutions and Consulting, Portugalia), ANJAF (National Association for Family Action , Portugalia), PRO-ECO (Slovenia), CIK Trebnje (Slovenia), USER VOICE (Marea Britanie) si LIFE (Learning Initiatives for Employment CIC, Marea Britanie).