• Competențe climatice

    Prin proiectul „Competențe pentru Educația privind Schimbările climatice (ESC) în comunități vulnerabile” urmărim să dezvoltăm competențele pedagogice indispensabile pentru ESC cu un grup de 12 profesori români, 12 activiști comunitari francezi, 12 consultanți de mediu italieni, care își desfășoară activitatea în comunități vulnerabile. Premiza Descoperirea unor tehnologii inovatoare, adoptarea unor acorduri și reglementări mai constrângătoare, alocarea […]

  • PROF 21

    Schimbările profunde și rapide ce caracterizează lumea de astăzi revoluționează toate domeniile, inclusiv cel al educației. Școala secolului 21 trebuie să ofere tinerilor un parcurs de învățare inovator, complex și interdisciplinar. Provocarea educației este să-i învețe să trăiască o viață bună, armonioasă, ca persoane, și să conceapă împreună un model de dezvoltare durabilă pentru societatea lor. Profesorul secolului 21 știe să formeze abilități de viață și își învață elevii cum să acționeze eficient și responsabil, în calitate de cetățeni, producători, consumatori.

  • Societal

    Modelul economic actual, bazat pe hiper-productie si hiper-consum, pune in pericol insesi bazele civilizatiei: biodiversitatea, ecosistemele, conditiile climatice globale, echilibrul structurilor sociale, diversitatea culturala etc. Organizatiile noastre folosesc importante resurse umane, naturale si financiare. Cu toate ca mediul de afaceri este raspunzator pentru presiunile ecologice asupra planetei si consecintele nefaste pe plan social, ONG-urile trebuie sa dea un exemplu pozitiv corporatiilor de cum gestioneaza aceste resurse atat de pretioase societatii.

  • Maskar: o punte între două lumi

    Pornind de la realitățile socio-economice, culturale și politice a două orașe mici de provincie din Teleorman – Alexandria și Turnu-Măgurele – prin proiectul Maskar ne-am propus să inițiem un dialog comunitar ce pune sub semnul întrebării stereotipuri și prejudecăți, mai ales etnice, și ne încurajează să ne cunoaștem mai bine trecutul și să înțelegem importanța solidarității și empatiei. În limba romani maskar înseamnă “între” sau “la mijloc”. Pentru demersul proiectului, «maskar» reprezintă o punte între două lumi și două culturi ce coabitează de aproape jumătate de mileniu în Lunca Dunării: cea română și cea romani.

  • EIS-ALP: un proiect Social și Societal

    11 organizații din 5 țări europene, coordonate de CPIP (Centrul pentru Promovarea Învățării Permanente) și-au unit eforturile pentru a răspunde acestor întrebări prin proiectul EIS ALP – European Induction Support for Adult Learning Professionals to the Correctional Criminal Justice System, finanțat de Comisia Europeană.
    Și pentru ca demersul lor să fie cu adevărat exemplar, fiecare partener și-a asumat angajamentul de a aplica principiile Responsabilității Sociale în managementul activităților proiectului urmând metoda Societală dezvoltată de REPER21!

  • Chic & Ethic pentru o industrie vestimentară mai responsabilă

    Hainele vorbesc despre personalitatea fiecaruia, insa nu si despre exploatarea lucratorilor din industria vestimentara, cantitatile de deseuri, tonele de apa, pesticide si insecticide necesare pentru cultivarea unor materii prime precum bumbacul. Asociatia REPER21 impreuna cu alte sase asociatii, universitati, firme si institutii publice din Grecia, Lituania, Italia, Marea Britanie, Polonia si Turcia ‘se bat in andrele’ pentru a atrage atentia asupra acestor probleme lansand un concept vestimentar ce nu dezbraca Oamenii si Natura.