Marca Eveniment Responsabil

Din ce in ce mai multe festivaluri, concerte, seminarii, conferinte, happening-uri urbane, intalniri sportive animeaza viata societatii civile in diferitele regiuni ale tarii. Reunind un numar mare de persoane intr-un spatiu relativ restrans si pentru o perioada scurta de timp, aceste evenimente, prin natura lor efemere, au un impact de lunga durata asupra mediului inconjurator si comunitatilor in care se desfasoara.

REPER21 propune organizatorilor de evenimente din societatea civila marca „Eveniment responsabil”pentru a oferi recunoastere celor care adopta Responsabilitatea Sociala.

 

Marca „Eveniment responsabil” va pune reflectoarele pe acele manifestari care vor sti sa isi imbunatateasca impactul social, economic si de mediu in aceeasi masura in care isi delecteaza publicul.

 

SCOP

Adoptarea Responsabilitatii Sociale in managementul evenimentelor realizate de organizatiile neguvernamentale.

BENEFICIARI

Organizatiile neguvernamentale

VALORI SI PRINCIPII

Marca este un instrument cdezvoltat in cadrul proiectului Societal. Acordarea marcii implica adeziunea la valorile si principiile de management responsabil enuntate in Codul Societal.

OBIECTIVE

Prin lansarea marcii, REPER21 urmareste:

  • sa propuna solutii de Responsabilitate Sociala concrete, operationale, adaptate tuturor tipurilor de evenimente pe care ONG-urile le planifica (festivaluri, conferinte, happening-uri urbane);
  • sa ofere recunoastere performantelor de Responsabilitate Sociala obtinute de ONG-urile membre ale retelei;
  • sa sensibilizeze publicul participant si comunitatile gazda cu privire la valorile si rolul Responsabilitatii Sociale;
  • sa difuzeze bune practici in randul organizatorilor de evenimente din alte sectoare (firme, administratii publice).

Concret? La un „Eveniment responsabil” asteptati-va sa gasiti:

  • solutii mai putin poluante pentru transportul spre locul evenimentului;
  • in meniu, produse locale sau certificate ecologic;
  • dispozitive pentru eficientizarea consumului de energie sau diminuarea consumului de apa;
  • materiale de promovare imprimate pe suporturi reciclate sau eco-etichetate;
  • echipamente pentru colectarea selectiva a deseurilor;
  • initiative pentru promovarea drepturile omului si valorilor universale;
  • conditii de munca decente pentru persoanele implicate in organizare;
  • colaborare si sinergii intre organizatori si comunitatea locala.

Si multe alte masuri de Responsabilitate Sociala, in functie de specificitatea fiecarui eveniment!

Cum se acorda marca?

Caietul de sarcini pe care organizatorii trebuie sa-l respecte pentru obtinerea marcii „Eveniment responsabil” se bazeaza pe grila de indicatori de Responsabilitate Sociala dezvoltata in cadrul proiectului Societal. Este un instrument de management care permite imbunatatirea performantei oricarui proiect in patru domenii: social, mediu, economic, guvernanta. Indicatorii Societali au fost elaborati pornind de la standardul de responsabilitate sociala ISO 26000 si standardul pentru raportarea dezvoltarii durabile Global Reporting Initiative. Aceste referinte au fost complementate de standarde specifice managementului responsabil de eveniment, precum ISO 20121 si BS 8901.

CAIETUL DE SARCINI

Acordarea si mentinerea dreptului de utilizare a marcii implica patru etape:

1. PLANIFICAREA

Se elaboreaza “Planul de responsabilizare” de catre un grup de lucru format din managerii evenimentului si echipa Societal. Masurile planificate au drept referinta grila celor 36 de Indicatori de Responsabilitate Sociala dezvoltati in Ghidul Societal. Se acorda dreptul de utilizare a marcii atunci cand calitatea Planului elaborat este considerata cel putin suficienta.

2. ANGAJAMENTUL

Se publica un comunicat privind obtinerea marcii si asumarea Planului de responsabilizare de catre organizator. Acesta este difuzat pe Societal.ro, pe siteul organizatorului si transmis catre mass media si principalii parteneri.

3. EVALUAREA

Dupa desfasurarea evenimentului, se realizeaza evaluarea ex-post a masurilor de responsabilizare implementate. Raportandu-le la Indicatori, grupul de lucru format din managerii evenimentului si echipa Societal se pronunta asupra performantelor de Responsabilitate Sociala obtinute.

4. RAPORTAREA

Se elaboreaza si se difuzeaza un “Raport de Responsabilitate Sociala” al evenimentului. Acesta trebuie sa includa rezultatele evaluarii ex-post. Raportul este publicat pe Societal.ro, pe siteul organizatorului si transmis catre mass media si principalii parteneri.

Pentru detalii privind modalitatea de obtinere a marcii Eveniment Responsabil scrie-ne la adresa de e-mail contact(A rond)reper21.org

Organizatorii unor evenimente importante si-au asumat deja provocarea marcii, precum Festivalul de film Victoria, Ideo Ideis, ONG Fest, Transilvania Fest, Festivalul de film istoric de la Rasnov, Padina Fest, Laboratorul de educatie nonformala, PRISPA la Solar Decathlon Energy Europe 2012!

Urmareste interviul cu Andreea Bortun, director al festivalului de teatru tanar “Ideo Ideis

Urmareste interviul cu Rares Craiut, director al festivalului de cultura gastronomica “Transilvania Fest”

Comments are closed.